Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie w tekście łatwym do czytania - ETR
Co to jest Starostwo?
Starostwo Powiatowe to urząd, którym kieruje Starosta.
W urzędzie pracują urzędnicy.
Urzędnicy pomagają obywatelom w załatwianiu swoich spraw.
Starostwo Powiatowe załatwia sprawy mieszkańców Powiatu Dzierżoniowskiego.

Powiat to wspólnota lokalna, którą tworzą mieszkańcy kilku gmin.
Powiat jest wspólnotą większą od gminy.
Czym się zajmuje Starostwo?
W Starostwie załatwisz wiele spraw.
Starostwo prowadzi sprawy związane z rejestracją pojazdów.
W Starostwie odbierzesz też prawo jazdy.
Starostwo wydaje pozwolenia na remont lub budowę domu.
W Starostwie możesz dostać mapę swojego gruntu.
Możesz tutaj wyrobić kartę wędkarską.
Starostwo wydaje skierowania do szkoły specjalnej.
Jeśli masz problemy, w Starostwie uzyskasz bezpłatną pomoc prawną i pomoc Rzecznika Konsumentów.
Gdzie jest Starostwo?
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie mieści się w dwóch budynkach.
Jeden budynek znajduje się w Rynku pod numerem 27.
To główny budynek Starostwa, w którym pracuje starosta.
Budynek ma dwa wejścia.
Wejście główne jest od strony Rynku.
Wejście boczne jest z prawej strony budynku, od ulicy Krasickiego.
Wejście to jest dla osób na wózkach, bo prowadzi do windy.
Drugi budynek Starostwa znajduje się przy ulicy Świdnickiej 38.
W budynku jest podjazd i szerokie drzwi dla osób na wózkach.
Przed budynkami Starostwa są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
To miejsca oznaczone na niebiesko.
Jak kontaktować się z pracownikami Starostwa?
Żeby załatwić sprawę w Starostwie, możesz:
- wysłać pismo na adres:
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie,
Rynek 27, 58-200 Dzierżoniów; - przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta.
Biuro Obsługi Klienta to specjalny pokój, w którym zostawia się pisma i dokumenty.
Pisma przekazujemy później urzędnikom.
Biuro Obsługi Klienta jest w obu budynkach Starostwa na parterze w pokoju numer 1; - przyjść do urzędu i spotkać się z urzędnikiem;
- zadzwonić pod numer telefonu: 74 832 52 62;
- wysłać faks na nr 74 832 18 60,
- napisać e-maila na adres: powiat@pow.dzierzoniow.pl
W jakich godzinach pracuje Starostwo?
Zapraszamy do Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie w następujących godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek 7.30 – 15.30,
- wtorek 7.30 – 16.30,
- piątek 7.30 – 14.30.
Gdzie znaleźć więcej informacji?
Bliższe informacje na temat Powiatu i Starostwa są na stronach internetowych: